Meest Gestelde Vragen

  • Welke handeling moet ik verrichten om de robot voor de 1e keer het huis in kaart te brengen?

Op het moment dat de robot volledig is opgeladen kan je ervoor kiezen om de robot aan te zetten via de app, afstandsbediening of met een druk op de knop. De robot zal tijdens zijn eerste rondje alles in kaart brengen en dit weergeven in de app. Zodra de robot klaar is gaat die automatisch naar zijn oplaadstation. (Alleen de x650, x850 en x1200 zullen hun kaart onthouden).

  • Mijn QR-Code werkt niet om de robot met WiFi te verbinden?

We hebben twee applicaties voor de robotstofzuigers. De “Connect App” en de “Eziclean App” laatst genoemde app heeft een lichtblauwe achtergrond. Alle robotstofzuigers werken met de Eziclean app. Behalve een aantal x600 modellen waarvan hun serienummer begint met: EZIX600. (Serienummer te vinden onder de robot en op de verpakking)

  • Ik probeer de app te koppelen maar ik weet niet wat de reset knop is?

De reset knop is de AAN/UIT knop op de robot. Bij de x1200 zit deze aan de zijkant. Deze kan je indrukken met een klein voorwerp.

  • Mijn virtuele muren worden genegeerd in de app?

Je kan maximaal vier virtuele muren/lijnen aanbrengen in de app. Daarmee is het maximum bereikt. Mocht je problemen ervaren met de virtuele muren willen we graag voorstellen om de app even opnieuw te verbinden met de robot.

  • Ik heb hulp nodig bij het benoemen en uitschakelen van zones.

Het uitschakelen van bepaalde gebieden kan je doen voor virtuele muren te plaatsen, dit kan vanaf het x600 model. De zones, gebieden en/of kamers kan je zelf een naam geven. Alleen de kleur kan niet gewijzigd worden ( Vanaf x850 )

  • Hoe kan ik virtuele muren instellen?

Zodra je in de app bent, zie je een plattegrond van je huis en zie je rechts een aantal knopjes. Als je daar op drukt “Virtuele muur” kan je virtuele muren maken in het plattegrond of op het moment dat de robot door je huis rijd.

  • Hij blijft maar stofzuigen totdat ik zeg via de app dat die terug moet?

Als de robot denkt dat die klaar is zal die terugkeren naar zijn oplaadstation. Zo kan het wel eens voorkomen dat de robot dubbele plekken bestrijkt als de robot het idee heeft dat nog niet alles heeft meegenomen. Hij gaat echt pas terug als hij/zij denkt dat die klaar is.

  • De geheugen van de plattegrond wordt iedere keer gewist?

Dit kunnen een paar dingen zijn. Als de robot net nieuw is en de robot heeft nog niet alle plekken van je huis bezocht kan het zo zijn dat de robot de kaart niet opslaat. Laadt de robot volledig op en probeer het daarna nog eens. Dit zal meer succes geven. Heb je de robot langer dan willen we je vragen om de app opnieuw te installeren, hierdoor reset je de robot en zal die de kaart weer gaan onthouden. De x500 series onthouden hun kaart niet, de rest wel.

  • Ik heb Google Home geïnstalleerd maar nu gaat de robot vanzelf aan?

Op het moment dat je de robot hebt gekoppeld aan Google Home en hij valt onder bijvoorbeeld “woonkamer” dan zal die dus uit zijn eigen gaan opstarten. Denk aan ‘zet woonkamer uit en aan, ‘lampen uit en aan’ Hier reageert die op. Hoe je dit oplost is om de robot in een ander gebied te zetten.

  • We hebben nieuwe meubels gekocht, kunnen we dat in de app laten aanpassen?

De robot slaat de kaart op in de app. Stel je zet nieuwe meubels neer maakt dat niet uit want hij zal deze gaan zien als obstakels, dat meenemen in zijn berekeningen en weergeven in de app.

  • Kan ik de robot dicht tegen de plinten laten stofzuigen?

Ja dit kan vanaf de x600 van onze connect modellen. Deze robotstofzuigers beschikken over een zogenoemde Folwall - Technologie. Dit stelt de robot in staat ( als functie in de app) om de robot dicht langs plinten te laten rijden.

  • Als ik bij de WiFi instellingen op de link druk geeft die aan “geen internetverbinding”

Probeer in de instellingen van de router iets uit te zetten en dan weer terug aan te zetten. Je kan ook proberen om de 5G even uit te zetten en weer aan te zetten. Zorg er in ieder geval voor dat de router op 2.4Ghz staat. Ook kan je proberen om in de app alsnog de hotspot te bevestigen. Het is een eenmalige link in de WiFi instellingen.

  • Hoe kan het zo zijn dat mijn robot een slechte WiFi verbinding heeft?

De robot heeft een 2.4GHz ontvanger, de 2.4GHz frequentie is een lange afstand, lage debiet en onstabiele golflengte. als je thuis bijvoorbeeld dikke muren of veel obstakels hebt tussen de box en de robot kan dat verklaren waarom de WiFi slechter is.

  • Ik heb een x600 maar deze werkt niet op de blauwe Eziclean app?

We hebben 2 verschillende applicaties. De Connect app en de Eziclean app. Alle nieuwe robots werken op de Eziclean app. Robots die werken met de Eziclean app beginnen met het serienummer X600EZI. De robots die nog werken met de Connect app begint het serienummer met: EZIX600. Mocht je hier twijfels over hebben welke app geschikt is voor jouw robot, bekijk dan even deze link: https://eziclean.com/en/find-my-app/

  • Mijn x650 robot onthoud zijn kaart niet?

De robot bewaart de kaart alleen als hij zijn 1e reiniging volledig heeft afgerond. Als je een kaart hebt opgeslagen en je wilt de robot opnieuw starten, zal de robot eerst de kaart wissen, dan een paar bewegingen maken en als hij merkt dat de omgeving hetzelfde is, zal hij de kaart terugzetten.

  • Mijn robot praat een andere taal

Je hebt de mogelijkheid om dit via de instellingen te veranderen. Helaas bij onze x850 zit er een bug in de instellingen waardoor deze niet aangepast kan worden. We zijn bezig met een software update waardoor je die mogelijkheid straks wel krijgt.